FOODFOTOGRAFIE

Food fotografie voor een menubord, poster, kookboek of sfeerbeeld.
Promotionele fotografie omvat haast eindeloze doeleinden en toepassingen die zeer specifiek kunnen zijn, zodoende zal ik een gecategoriseerde opsomming maken van welke fotografie ik onder andere kan verzorgen.

•Productfotografie
•Foodfotografie
•Architectuur/woningfotografie
•Productieprocessen

De uitvoering van de fotografie wordt afgestemd op de toepassing en het doel van de promotionele activiteiten.
Zo is het voor technische onderdelen en processen van belang dat deze zo accuraat mogelijk gevisualiseerd worden terwijl het bij de promotie van een horecagelegenheid om de smaak, sfeer en beleving draait.
En terwijl fotografie uiteraard mooi moet zijn moet het niet de realiteit overtreffen.

Ik werk op locatie, waar de kennis aanwezig is om gezamenlijk de belangrijkste eigenschappen, doelgroep en fotografische uitvoering vast te stellen.
En uiteraard beschik ik over benodigde mobiele studioapparatuur om dit uit te kunnen voeren.
PRODUCTFOTOGRAFIE

Iedere productgroep vraagt om andere fotografie. Het product van de edelsmid of dat van een handelaar in gebruikte auto's, enkele unieke objecten of seriewerk van gebruiksartikelen.

Ook als de kleur een belangrijke eigenschap van het product is, zoals kunst, stoffering of vloeren, kan deze op accurate wijze vastgelegd worden. Dit door middel van gekalibreerde apparatuur en correct colour management. En ondanks dat een goede kleurweergave mede afhankelijk is van het medium waarop het beeldmateriaal uw klant bereikt, is een correct origineel zeer belangrijk.
WONING EN INTERIEUR FOTOGRAFIE

Met name de potentiële koper op de particuliere woningmarkt beoordeelt een woning in eerste instantie op gevoel en dus de plaatjes. Zo simpel is het. Wordt dit gevoel niet gewekt dan wordt de beschrijving al niet meer geraadpleegd. De sfeer van de fotografie moet daarom passen bij het karakter van de woning en de doelgroep het gevoel geven er per direct in te willen trekken.
Zakelijk vastgoed daarentegen vraagt om mooi, maar meer informatief beeldmateriaal.
Wat beide uitgangspunten gemeen hebben is de woning of het object weliswaar zo aantrekkelijk mogelijk te tonen, maar de fotografie wél overeen te laten komen met de werkelijkheid.
De bekende groothoek foto's die alles er lekker ruim uit laten zien resulteren slechts in een ruimtelijke teleurstelling tijdens de rondleiding.